fredag den 1. maj 2015

Madbloggerudfordring #8 - farven grøn

Jeg har udfordret mig selv denne gang, har længe gerne ville prøve at lave macarons. 
Det har altid bare set så svært ud, så jeg kastede mig ud i det, i anledningen af madbloggerudfordring#8 :-)

Jeg blev godt tilfreds med slut resultatet, for det er bestemt ikke helt nemt at lave de macarons.
Min første "plade" havde jeg ikke banket bagepladen nok ned i bordet, så de var fyldt med luft huller.
Den næste "plade" kom disse ud af. :-)

MACORONS MED PISTACIE/HVID CHOKOLADE FYLD



Franske makroner

250 g mandelmel
450 g flormelis
200 g æggehvider
50 g sukker
grøn pastafarve

Fremgangsmåde

Bland mandelmel og flormelis sammen og sigt det gennem en si.
Pisk æggehvider og sukker sammen til en stiv masse, tilsæt grøn pastafarve - efter eget farveønske.
Bland forsigtigt mandelmel/flormelis sammen med den stive masse.
Kom massen i en sprøjtepose eller frysepose. 
Sprøjt makronmassen ud på en bageplade med bagepapir, de skal være på størrelse med en 5 krone.
Bank efterfølgende bagepladen 5-6 gange hårdt ned i bordet så de sætter sig.
Bages i ovnen ved 140◦ grader i Ca. 13-15 min. 

Lad dem afkøle før du tager dem af bagepapiret.


********************************************

Pistacie fyld

40 g usaltede pistacienødder
80 g fløde
160 g hvid chokolade
Lidt citronsaft

Fremgangsmåde

Hak chokoladen fint og kom det i en skål,
Blend pistacienødder til fint pistaciemel
Kog fløden i en gryde og hæld den over chokoladen.
Rør rundt indtil chokoladen er smeltet.
Kom pistaciemelet i, kom lidt til pynt
Smag til med citronsaft
Sæt fyldet på køl i Ca. 30 min eller indtil den har sat sig lidt.

Velbekomme

2 kommentarer:

  1. Ihh de er vel nok fiiine.
    Tak fordi du gad at lege med - håber du er frisk næste gang også!

    Hilsen La Cucina NADA/MadbloggerUdfordringen

    SvarSlet
  2. Hej Sabrina. Hvor er de flotte :-) og det lækre fyld vil jeg prøve næste gang der er macarons på programmet.
    Venlig hilsen
    Jette

    SvarSlet